نکات نگهداری از اجاق گاز صفحه ای

خانه‌های امروزی مملو از وسایل و وسایلی است که در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. اجاق گاز یک وسیله پخت و پز محبوب است که تهیه غذا را ساده تر و سریع تر کرده است.

 

در برخی از خانه ها، این وسایل هر روز و گاهی بیش از یک بار استفاده می شوند. این فرسودگی دائمی به طور اجتناب ناپذیری بر میزان کیفیت و مدت زمان کارکرد اجاق گاز تأثیر می گذارد. به منظور بهبود عملکرد و افزایش طول عمر اجاق گاز خود، توصیه می شود که یک روال منظم از نگهداری و تمیز کردن را دنبال کنید تا نیازی به تعمیر اجاق گاز صفحه ای و رومیزی خود نداشته باشید.

 

  1. محلول تمیز کننده خود را انتخاب کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، مطمئن شوید که محلول تمیزکننده ای را انتخاب کرده اید که برای دستگاه شما مناسب است. اجاق‌های شیشه‌ای می‌توانند توسط پاک‌کننده‌ها با مواد ساینده آسیب ببینند، اما اجاق‌های فولادی ضد زنگ را می‌توان با یک چربی‌گیر قوی تمیز کرد.

 

اگر ترجیح می دهید از یک پاک کننده طبیعی استفاده کنید، می توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، نمک و آب را با هم ترکیب کنید. از یک پارچه نرم استفاده کنید تا خمیر را روی غذاهای سخت چسبیده و آشفته بمالید در صورت کمک با متخصصان تعمیر اجاق گاز رومیزی تماس بگیرید..

 

  1. از آب در اطراف دستگیره ها و صفحه ها استفاده کنید.

اگر آب از طریق دهانه های اطراف شفت دستگیره عبور کند، می تواند باعث کوتاه شدن کلیدها و آسیب به سیستم جرقه زنی داخلی یا سایر سیستم های الکتریکی شود. استفاده کم از آب در اطراف این مناطق مهم است. به جای اسپری مستقیم آب یا پاک کننده روی این نواحی، سعی کنید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

 

  1. هر دو قسمت بیرونی و داخلی اجاق گاز/ فر را تمیز کنید.

 

هر ریزش، لکه یا تکه‌های غذا می‌تواند هنگام کار با اجاق گاز گرم شود، چه در داخل و چه در بیرون اجاق گاز باشد. با گرم شدن غذا، ممکن است آتش بگیرد، منجر به دود زیاد شود یا به سطح اجاق گاز، عناصر گرمایشی یا سایر اجزای اجاق گاز آسیب برساند. نشانگرهای صفحه کنترل را برای پخت و پز کارآمد تمیز نگه دارید. پانل جلویی در، پنجره و شیشه بیرونی در را تمیز کنید تا از ایجاد لکه جلوگیری شود و از تعمیر اجاق گاز رومیزی جلوگیری شود.

 

  1. داخل فر را حدود 3 بار در سال تمیز کنید.

اگر پخت و پز زیاد انجام می دهید یا اگر فر به طور مرتب در معرض ریزش است، باید بیشتر از سه بار در سال فضای داخلی را تمیز کنید. هرگونه ریزش و چکه باید فوراً تمیز شود تا از دود کردن و آتش گرفتن آنها جلوگیری شو تا نیاز به تعمیر اجاق گاز رومیزی خود نداشته باشید.

 

از استفاده از هرگونه مواد شوینده یا صابون در قسمت داخلی فر خواه خود تمیز شونده یا غیر خود تمیز شونده خودداری کنید. فقط از پاک کننده هایی استفاده کنید که توسط سازنده فر توصیه شده است. ویژگی خود تمیز شوندگی را بعد از ریختن زیاد و برداشتن قفسه ها اجرا کنید. قفسه ها را در سینک آب گرم و صابون بشویید.