تعمیر 115

تعمیرات ماشین لباسشویی در تبریز

جهت دریافت خدمات نصب، سرویس و یا تعمیر ماشین لباسشویی، فقط کافیست با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

تعمیر تمامی برند ماشین لباسشویی در تعمیر 115

تعمیر ماشین لباسشویی در 4 مرحله

ثبت درخواست تعمیر

به صورت تلفنی ثبت درخواست کنید

حضور تکنسین در محل شما

جهت عیب یابی و اعلام هزینه

تعمیر و رفع مشکل

تعمیر،سرویس،نصب دستگاه شما

ثبت گارانتی قطعات

ارایه گارانتی 6 ماهه قطعات

راهنمای شروع  کار آموزش نگهداری ماشین لباسشویی

برای شروع به کار با ماشین لباسشویی، اولین قدم پرکردن نیمی از حجم آبکش دیگ با لباس‌های کثیف خواهد بود. قدم بعدی درب ماشین لباسشویی را درست باید بست بصورتی که میکروسوئیچ، دستگاه را فعال نماید. بعد از آن انتخاب نمودن یک برنامه درست با دمای مناسب آب داخل ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها خواهد بود. در این مرحله از کار، با استارت دستگاه شروع به کار خواهد نمود. آموزش نگهداری ماشین لباسشویی در راستای انجام کارهای واجب جهت استفاده درست از دستگاه برای طولانی‌‌تر شدن عمر ماشین است.

تاثیر حجم لباس آموزش نگهداری ماشین لباسشویی

حجم لباس‌ها در داخل آبکش ماشین لباسشویی تاثیر زیادی بر روی کارکرد صحیح و طولانی‌تر شدن عمر دستگاه خواهد داشت. گاهی به غلط مردم برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی برق تمامی حجم آبکش را از لباس‌ها پر خواهند کرد. این حجم بیش از حد لباس‌ها در کارکرد ماشین مشکلات زیادی همچون حرکت کابین و خرابی کمک‌ها درپی خواهد داشت. اگر حجم لباس‌ها کمتر یا بیشتر از نصف آبکش باشد، در هر دو حالت مشکل برای دستگاه ایجاد خواهد شد. گروه مهندسین حرفه‌ای با انتقال دانش و تجربه خود توسط آموزش نگهداری ماشین لباسشویی خرابی‌ها را کم خواهند نمود.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

عدم روشن شدن، موردی که در ماشین لباسشویی به عنوان یک مشکل و ایراد خود نمایی خواهد نمود. جهت بررسی و رفع خرابی و ایراد عدم روشن شدن ماشین لباسشویی باید دلایل آن را از نظر فنی بدانیم. مشکل عدم روشن شدن دستگاه از مسیر ورودی جریان برق شهری تا برد ماشین لباسشویی شروع خواهدگردید. در این قسمت به بررسی موارد اصلی ایجاد مشکل خواهیم پرداخت.

. وجود جریان برق در پریز ساختمان مورد بررسی قرار گیرد.

. بررسی دوشاخه و کابل ماشین لباسشویی از نظر سلامت چک گردد.

. جعبه تقسیم روی کابین از نظر سوختگی بررسی شود.

. میکروسوئیچ درب از نظر سلامتی چک شود.

. بررسی کانکتور برد ماشین لباسشویی از نظر اتصال کامل بازدید شود.

. ایراد مدار الکترونیکی برد از نظر سوختگی که نیاز به حضور سرویسکار برای بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی خواهد داشت.

اکثر ایرادات روشن نشدن ماشین لباسشویی با بررسی خود مشتری و گاها راهنمایی مهندسین مشاور ما قابل حل خواهد بود. کمتر مشکل از نواحی مدار الکترونیکی برد ماشین دستگاه خواهد بود. معمولا این ایراد از ناحیه پریز و دوشاخه ماشین لباسشویی ایجاد خواهد گردید. در این موردها هرگز نیازی به حضور تکنسین جهت تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد بود.

تکان و حرکت ماشین لباسشویی

تکان و حرکت ماشین لباسشویی یکی از مواردی که بیشترین تماس برای اعزام سرویسکار را به خود اختصاص خواهد داد. پس لازم دیدیم در این قسمت بطور دقیق به این مشکل و راه حل آن بپردازیم. اصولا برای چنین خرابی و مشکلی نیازی به حضور یک مهندس حرفه ای برای بررسی و ایراد یابی نخواهد بود. این مشکل معمولا به دلیل عدم استفاده صحیح از ماشین لباسشویی ایجاد گردیده است. با کمی دقت و حوصله این مشکل قابل بررسی و رفع خواهد بود. برای این نوع ایرادات هرگز نیاز به حضور سرویسکار برای تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد بود.

این چنین تکان و حرکت ماشین لباسشویی معمولا از نامیزانی پایه های کابین ماشین لباسشویی می باشد. اکثرا به دلیل اینکه اطلاعی از قابل تنظیم بودن پایه های ماشین لباسشویی ندارند کابین را نامیزان سر جای خود قرار خواهند داد. گاها با یک تیکه موکت یا مقوا پایه ها را تنظیم می کنند. این کار با لرزش و فشار کابین از تنظیم خارج گردیده و دوباره مشکل ایجاد خواهد نمود.

ایراد دیگر از جایی شروع خواهد گردید که حجم نامناسبی از لباس داخل آبکش قرار گیرد. حجم کمتر یا بیشتر از حد استاندارد ماشین لباسشویی باعث عدم تعادل گردیده و همین مسئله باعث لرزش و حرکت خواهد نمود. برای چنین مواردی نیازی به حضور تکنسین برای تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد بود.

عدم آبگیری ماشین لباسشویی

عدم آبگیری ماشین لباسشویی ایرادی که در دستگاه به دلایل زیادی نمایان خواهد شد. این ایراد گاها در اثر جابجایی ماشین لباسشویی و خمیدگی شیلنگ ورودی ایجاد خواهد شد. که با صاف نمودن شیلنگ خمیده امکان رفع مشکل وجود خواهد داشت. کثیفی فیلتر شیر برقی مشکل دیگری برای عدم آبگیری ماشین لباسشویی خواهد بود. این مورد هم با نظافت و تمیزی املاح فیلتر قابل حل خواهد بود. این مشکلات سطحی اصلا نیازی به حضور سرویسکار جهت تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد داشت.

خرابی شیر برقی در ماشین لباسشویی مانع از آبگیری دستگاه برای ادامه کار خواهد گردید. اگر سرویس سالیانه دستگاه بصورت منظم انجام نگیرد کثیفی باقی مانده بر روی قطعات باعث کوتاه شدن عمر دستگاه خواهد گردید. کثیفی سقف جاپودری یکی دیگر از دلایل عدم آبگیری منظم در دستگاه خواهد بود. مواردی هم وجود دارد که علت عدم آبگیری ماشین لباسشویی از خرابی برد دستگاه باشد. در اثر کار پشت سر هم دستگاه دچار گرمای بیش از حد خواهد گردید که همین مورد باعث ایراد در مدار الکترونیکی برد خواهد شد. برای رفع این مشکل همیشه نیاز به حضور یک مهندس حرفه ای جهت تعمیر ماشین لباسشویی خواهد بود.

برای جلوگیری از این نوع مشکلات بهترین کار استفاده درست و با دقت از ماشین لباسشویی خواهد بود. اگر زمان استراحت بین دوبار شستشوی لباس ها را رعایت نماییم بیشتر این مشکلات اصلا ایجاد نخواهد گردید. بیشتر ایرادات از فشار کاری که باعث تولید گرمای بیش از حد تحمل قطعات بوده ایجاد می گردد. عدم انجام سرویس دوره ای یکی دیگر از مواردی خواهد بود که مشکلات زیادی را برای ماشین لباسشویی ایجاد خواهد نمود. با رعایت همین نکات کوچک و ساده امکان جلوگیری از مشکلات، خرابی دستگاه و عدم حضور تکنسین جهت تعمیر ماشین لباسشویی فراهم خواهد گردید.

تعمیر ماشین لباسشویی

عدم مصرف شوینده

عدم مصرف شویند از جاپودری موردی که بیشترین درخواست اعزام سرویسکار را از ناحیه مشتری داشته ایم. این مشکل معمولا از آن دسته مشکلاتی که با یک بررسی سطحی احتمال زیادی برای برطرف نمودن آن وجود دارد.

. کم بودن فشار ورودی آب شهری یک علت برای عدم مصرف شوینده خواهد بود.

. کثیفی فیلتر شیر برقی مانع جریان پر فشار آب به جاپودری خواهد بود.

. رسوب املاح آب و پودر در سقف جاپودری علت دیگر عدم مصرف شوینده خواهد بود.

. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی مانع جریان آب و یا کمی فشار ورودی خواهد شد.

. خرابی مدار الکترونیکی برد ماشین لباسشویی علتی بر عدم تولید ولتاژ مورد نظر شیر برقی خواهد بود.

موارد ذکر گردیده اکثرا با یک بازدید ساده توسط مشتری قابل برطرف نمودن خواهد بود. البته اگر سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بصورت منظم انجام گردد هرگز این موارد نمایان نخواهد شد.

ریزش آب از جاپودری

ریزش آب از زیر جاپودری در زمان آبگیری ماشین لباسشویی به دلیل استفاده از شوینده نامناسب و یا بیش از حد استاندارد خواهد بود. برای این ایراد هرگز نیازی به اعزام سرویسکار جهت تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد داشت. رسوب شوینده اضافی و املاح داخل مسیر خروجی آب به داخل دیگ علت اصلی ایجاد این ایراد خواهد بود. برای رفع چنین مشکلی بهترین کار خارج نمودن جاپودری و نظافت کفی جاپودری و مجرای خروجی خواهد بود. البته با استفاده صحیح و سرویس دوره ای مانع ایجاد چنین مشکلاتی خواهد گردید.

یک مطلب دیگری در مورد ریزش آب از ناحیه زیر جاپودری وجود دارد و آن استفاده بیش از حد شوینده است. این میزان زیاد ایجاد کف در داخل دیگ نموده و همین کف زیاد از مسیر جاپودری به خارج نشت خواهد نمود. برای رفع این مشکل نیاز به یک تخلیه آب و شروع مجدد کار خواهد داشت. برای اینگونه ایرادات هرگز نیازی به حضور یک تکنسین برای تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد داشت.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی در پایان کار به دلایل مختلفی بستگی خواهد داشت. در صورتیکه کار ماشین لباسشویی بطور کامل به اتمام نرسیده باشد. یعنی کار تخلیه آب از دیگ بطور کامل از دستگاه توسط پمپ تخلیه انجام نگرفته باشد. در این صورت به دلیل کامل نبودن عمل شستشو امکان باز شودن درب ماشین لباسشویی وجود نخواهد داشت.

گاهی به دلیل فشار کاری، میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی دچار خرابی خواهد شد و امکان باز شدن درب ماشین لباسشویی وجود نخواهد داشت. مورد دیگری که احتمالا باعث ایجاد این مشکل خواهد گردید. فرسودگی مدار الکترونیکی برد دستگاه ماشین لباسشویی خواهد بود. این دو مشکل اخیر برای بررسی و رفع ایراد نیاز به حضور یک مهندس حرفه ای برای تعمیر ماشین لباسشویی خواهد داشت.

چنین مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی ایجاد گردیده اکثرا به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه خواهد بود. اگر در استفاده از ماشین لباسشویی دقت کافی نداشته باشیم و بدون فاصله از دستگاه استفاده نماییم این مشکلات ایجاد خواهد گردید. در صورتیکه از تمامی حجم داخل آبکش برای شستشوی لباس ها استفاده گردد. در این صورت وزن بیش از حد لباس های داخل آبکش باعث ایجاد چنین ایراداتی خواهد گردید. برای اینگونه مشکلات نیاز به حضور سرویسکار برای تعمیر ماشین لباسشویی خواهد بود.

عدم چرخش آبکش ماشین لباسشویی

یکی از ایرادات ماشین لباسشویی عدم چرخش آبکش دیگ ماشین لباسشویی جهت شستشوی لباس ها خواهد بود. مشکل عدم چرخش آبکش و علت ایجاد آن، عدم استفاده صحیح از دستگاه خواهد بود. کار با حجم بالای لباس ها باعث فشار بر روی موتور و مدار الکترونیکی آن خواهد گردید.

. خرابی تاخوی موتور در اثر فشار کاری باعث عدم حرکت موتور خواهد شد.

. خرابی هسته داخلی موتور که امکان کار برای موتور را ایجاد نخواهد نمود.

. جدایی کانکتور موتور که مانع از جریان ولتاژ به موتور خواهد شد.

. خرابی مدار الکترونیکی برد ماشین لباسشویی که امکان تولید ولتاژ برای کار موتور را تولید نخواهد کرد.

جهت رفع و بررسی این موارد حتما باید از حضور یک مهندس حرفه ای و با تجربه برای تعمیر ماشین لباسشویی استفاده گردد. برای جلوگیری از چنین ایراداتی بهترین کار دقت در استفاده از ماشین لباسشویی خواهد بود. کم دقتی و بی توجه ای به حجم دستگاه این چنین ایراداتی را ایجاد خواهد نمود. پس برای جلوگیری از مشکلات و خرابی قطعات ماشین لباسشویی بهترین کار استفاده صحیح از این دستگاه کاربردی است.

ریزش آب از زیر ماشین لباسشویی

ریزش آب از زیر ماشین لباسشویی، برای بررسی و رفع ایراد آن نیاز به یک تکنسین جهت تعمیر ماشین لباسشویی خواهد داشت. دلایل زیادی برای مشکل ریزش آب از زیر دستگاه ماشین لباسشویی وجود دارد. به علت پیچیدگی این ایراد باید مسیرهای احتمالی را مورد بررسی قراد داد.

. علت ریزش آب از سر شیلنگ ورودی آب پشت ماشین لباسشویی خواهد بود.

. دلیل نشت آب خرابی هسته شیر برقی ماشین لباسشویی می باشد.

. نشتی آب از ناحیه اتصالات شیلنگ بین شیر برقی و جاپودری است.

. ریزش آب از خود بدنه جاپودری خواهد بود.

. ریزش از ناحیه خرطومی زیر جاپودری به دیگ خواهد بود.

. نشت آب از بدنه دیگ ایجاد خواهد گردید.

. ریزش آب از خرطومی زیر دیگ به پوسته فیلتر خواهد بود.

. ریزش آب از ناحیه پوسته فیلتر ماشین لباسشویی است.

. نشت آب از شیلنگ خروجی ماشین لباسشویی خواهد بود.

. ریزش آب از ناحیه کاسه نمد دیگ علت دیگری خواهد بود.

این نوع مشکل که نیاز به تخصص دارد را باید با کمک یک مهندس حرفه ای جهت تعمیر ماشین لباسشویی بررسی و رفع نمود. برای پرهیز از هزینه های اضافی باید از متخصصین این حرفه استفاده نمود.

علت پوسیدگی خرطومی ها

علت پوسیدگی خرطومی ها در زمان کوتاه استفاده از شوینده نامناسب و بیشتر از حد استاندارد خواهد بود. که باعث حضور تکنسین در مدت کوتاه برای تعمیر ماشین لباسشویی می گردد. پس واضح خواهد بود که با استفاده صحیح از ماشین لباسشویی عمر مفید آن را افزایش خواهیم داد. برای نگهداری درست و دقیق از ماشین لباسشویی باید به نکات فنی دستگاه به دقت و حوصله عمل نمود.